torsdag 19 november 2009

Vad en mormor kan komma på!

Ännu en dag har passerat utan att det blivit någon större ansträngning gjord.
Får väll ta och prova börja med järntabletterna igen,
hoppas på att jag blir lite piggare och inte mår så illa som sist jag tog dem,

för då slutar jag med dem igen.
Gjorde tacos ikväll som jag funderat på att göra nu i en vecka men låtit bli,
då det känts som en jätte ansträngning.

Och för att det är aldrig kul att äta tacos själv.

JAG HATAR LAGA MAT TILL MIG SJÄLV!!!..... andas...

Blev självklart massor över så det blir mat imorn och kanske i övermorgon med.
Jag förstår inte hur min mormor pallar laga samma husmanskost rätter vareviga dag (då hon har en man som är skeptisk till annat).

Ta mig inte fel jag älskar mat och allt som har med mat att göra.

Utmana mig själv med nya recept och nya smaker.

Men nu ska vi inte glömma att mat har varit ett sätt att umgås sen urminnes tider och även konst för den som är intresserad av att skapa den.

Så har man ingen som får upplevelsen som man försökt få fram var är det roliga???

Nu kan jag ju inte säga att jag är någon stjärnkock men när jag lagar mat eller bakar lägger jag min själ i det

och tycker det är väldigt tråkigt att skapa åt endast mig själv.

På tal om mormor, jag var hos henne nu i veckan som var.

Hon tjatade och jag tyckte synd om henne eller,
jag kände mig dum eftersom hon har rätt i att jag inte är där så ofta.

Att jag inte är där så ofta....
eller ja jag är inte hos någon så ofta känns antingen sååååå låååånngt bort eller att jag inte har tid även fast jag har tid.

Den riktiga anledningen vet jag inte riktigt,
kan bara beskriva den som lite utav panik ångest.

Jaja vi satt där hos henne i soffan och hon berättar om nån väninna till henne,
som ja minst måste vara runt 80 bast.
Hur hon sätt och svarat på en sån där kontakt annons ur en tidning och senare
träffat den här "Karln" (Gubben).
Mormor hade självklart blivit orolig över sin väninna då hon inte svarat på hennes sms som hon lovat.

Som mormor säger:
- Man vet inte vad folk kan få för sig att ta sig till nu förtiden, annat va det när jag var ung.
Så mormor hade då sms och ringt som en galen terrorist till sin väninna som svarar efter mycket om och men att:
- Jo men jag åkte ju hem till honom och jag hade nattasarken med mig så jag stanna ju över när han fråga mig.

Detta tyckte mormor var väldigt komiskt och berättade sen att den tanten och gubben hållit ihop sen dess och att det nästan aldrig lyser i hennes fönster längre så hon antar att hon stannat där ute med gubben.

Sen kom det till mormors poäng skulle jag gissa,
hon tog fram en av hennes tidningar,
la upp den så fint i knät och rätta till sina glasögon och slog upp sidan med kontakt annonser och började läsa en av dem högt.

Nu kommer jag inte ihåg vad som stod i annonsen förutom det gammla vanliga
"och mysiga hemma kvällar".

Och jag tänkte amen mormor, fnitter fnitter.
Sen sa hon:
-Så vad tycker du, ska vi svara på annonsen? , en riktig man på 33år passar väll dig perfekt.
Hon hade nog klurat på den annonsen ett tag eftersom hon försökte sälja den så till mig,
men jag sa att:
- Nej du mormor, jag tycker 33 år är lite gammalt för mig dessutom är jag inte så intresserad av någon man nu, jag kommer ju ha fullt upp med Tova hur ska jag hinna med en man i allt, nä det får bli senare.
Såg hur mormor suckade lite smått och ruska lite på huvudet och sa:
- Jaja skyll dig själv, 33 år tycker är jag precis i din ålder, du ska ha en man och inte fler pojkar nu, du får bli mer kräsen av dig!
Sen bytta hon ämne till när hon va ung och köpte ost i lase.....

Ja min mormor, min mormor.

Jag älskar min mormor lika mycket som min mamma det är ju dom som varit mina föräldrar.

Jag drömmer mycket om den du var och saknar.

Jag drömmer mycket om den du blivit och vet att jag gör rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar