söndag 8 november 2009

Måla med lite julmys!

Försöker vrida rätt dygnet igen... går sisådär.
Varför är det alltid lättare att vrida dygnet fel och sen ett helvete att vrida det rätt?
Inatt kan jag inte sova för att jag har så mycket tankar och saker att fixa här hemma.
Känns lite som när man var liten och det var julafton nästa dag,
fylld av förhoppningar och längtan så man blir sådär ivrig så man inte kan somna.
På tal om julafton har haft en sån där härlig jul känsla i kroppen hela dagen.
Gick en promenad till maxi för att köpa färg i slowmotion då jag vill undvika ont av mina förbannade foglossningar.
Kände hur det kalla kvälls mörkret var närvarande och kunde nästan lukta lite snö och mös in mig lite extra i jackan.
På maxi såg jag att det börjat sälja lussekatter, stod ett tag och fråga mig själv om jag skulle köpa mig 2st men att jag strunta i det och gick vidare.
När jag senare kom hem hade jag självklart ont så jag vilade ett tag innan jag tände lite ljus och prova min DVD med eldstad och julmusik.
Fruktansvärt mysigt!
Gick runt här hemma och bara njöt ett tag av att få lov att vara ensam och att verkligen känna mig okej med det.
Senare la jag ut lite gammal reklam på golvet och började måla spjälsängen vit sen gick jag bara runt och små pilla tills klockan blev 2.
Då jag hade bestämt mig för att jag skulle hoppa till kojs vilket jag gjorde men kom snabbt på att jag inte kunde somna så jag gick upp igen runt 3.
Så börja jag skriva detta inlägg, ta några bitar choklad av Marabous "Vinter limited edition" och dricka lite proviva jordgubb.
Så nu ska jag avsluta detta och göra ett nytt försök att somna, det är ju en dag imorn också.


Godnatt jag älskar dig Cazper!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar